مرندی: پاسخ قاطعانه‌ای از سوی آمریکا نیامده است-راهبرد معاصر
واکنش روسیه به تصمیم آمریکا برای استقرار سامانه موشکی در آلمان سید حسن نصرالله: هدف غرب لطمه زدن به ارزش‌های مرتبط با جهاد، شهادت و مقاومت بود واکنش ایران به ادعای استفاده از تسلیحات تهران توسط یمن آمریکا تحریم‌هایی را علیه رژیم صهیونیستی اعمال کرد طعنه رهبر انصارالله به فرار ناو آمریکایی: شما از شیر غران، گریخته‌اید، نه یک موش! نتانیاهو: هر توافقی باید به اسرائیل اجازه دهد به جنگ بازگردد موافقتنامه جامع همکاری ایران و روسیه بزودی امضا می‌شود استقرار سفیر جمهوری آذربایجان در تهران در آینده نزدیک حماس: تاکنون هیچ خبر جدیدی درباره مذاکرات به ما داده نشده است سرنگونی پهپاد رژیم صهیونیستی در شمال نوار غزه قالیباف و پوتین دیدار کردند سرویس اطلاعات خارجی روسیه: واشنگتن به دنبال جایگزین برای زلنسکی است وضعیت زندانیان ایرانی محور گفت‌وگوی سفیر ایران و معاون وزیر دادگستری ترکیه واکنش کرملین به بیانیه پایانی نشست ناتو قرارداد یک میلیارد دلاری مراکش با رژیم صهیونیستی در بحبوحه جنگ در غزه

مرندی: پاسخ قاطعانه‌ای از سوی آمریکا نیامده است

مشاور تیم ایرانی مذاکرات لغوتحریم‌ها نوشت که ایران طی روز‌ها و همچنین ماه‌های گذشته به چیز‌های زیادی دست یافته است.
تاریخ انتشار: ۲۰:۳۷ - ۰۳ شهريور ۱۴۰۱ - 2022 August 25
کد خبر: ۱۴۸۵۲۷

به گزارش راهبرد معاصر، سید محمد مرندی مشاور تیم ایرانی مذاکرات لغوتحریم ها روز پنج‌شنبه در صفحه شخصی خود نوشت: حال نمی‌توانم وارد جزئیات شوم ولی این ایده که "پاسخ قاطعانه" از سوی آمریکا آمده اشتباه است.

محمد مرندی در ادامه نوشت که ایران طی روزها و همچنین ماه‌های گذشته به چیزهای زیادی دست یافته است.

مشاور تیم ایرانی مذاکرات لغوتحریم ها در پایان تاکید کرد، زمانی که این فصل بسته شود، همگی می‌توانند این را به وضوح ببینند.

گفتنی است؛ دور جدید مذاکرات لغوتحریم ها پس از وقفه‌ای پنج‌ ماهه ۱۳ مردادماه در شهر وین آغاز شد و این مذاکرات پس از چهار روز ۱۷ مرداد ماه با بازگشت هیات ها به پایتخت ها پایان یافت.

در پی پایان یافتن این دور از مذاکرات، مقامات آمریکایی و اتحادیه اروپا ادعا کردند که متن نهایی به همه طرف‌ها ارائه شده که قابل تغییر نخواهد بود و بایستی یا پذیرفته شود و یا شکست مذاکرات اعلام شود که این ادعا از سوی ایران رد شد.

تیم آمریکایی مذاکرات می‌گوید توافقی (در مورد مذاکرات هسته‌ای) بدست نیامده، زیرا تا زمانی که در مورد همه مسائل توافق نشود، توافقی وجود نخواهد داشت.

در مقابل تیم ایرانی مذاکرات نیز تاکید دارد که لازمه رسیدن به توافق، پایدار بودن رفع تحریم‌ها به نحوی تضمین شده است و اینکه موضوعی نباید به عنوان اهرم فشار جهت استفاده علیه ایران در آینده باقی بماند و به دنبال توافقی است که در آن انتفاع اقتصادی مردم تامین، تجارت خارجی ایران رفع و محدودیت‌های غیرقانونی فروش نفت برداشته شود./ باشگاه خبرنگاران

مرندی: پاسخی قاطعانه از سوی آمریکا نیامده است

ارسال نظر
تحلیل های برگزیده